Stavy objednávek

V administraci eshopu se používá několik stavů objednávek, které nelze měnit. Výpis objednávek se v každém stavu lehce mění, aby co nejvíc urychlil práci. Níže uvádíme doporučený postup, jak stavy využívat, aby byla práce s objednávkami co nejpohodlnější a nejpřehlenější.

Nezpracované objednávky

Objednávka odeslaná zákazníkem je ve stavu nezpracovaná. V tomto stavu by se měly sdružovat objednávky, které jste ještě neviděli a nezkontrovali. Ve výpisu objednávek se může zobrazit otazníček a po najetí na něj uvidíte poznámku zákazníka. Z nezpracovaných by měla objednávka hned po prvním otevtření putovat do dalšího stavu:

  • do přijatých, pokud je potřeba ještě s objednávkou něco vyřešit (například kontaktovat zákazníka kvůli upřesnění)
  • do čekajících, pokud zboží není skladem a čeká se na doručení od dodavatele nebo platba zákazník
  • do připravených, pokud je zboží skladem a vše je v pořádku – zásilka se může rovnou zabalit a odeslat

Přijaté objednávky

Ve stavu přijatá je objednávka, pokud je potřeba ještě nějak ji upřesnit. Například kontaktovat zákazníka ohledně upřesnění nebo třeba zjistit u dodavatele, zda je produkt ještě vyrábí. Ve výpisu objednávek se může zobrazit otazníček a po najetí na něj uvidíte poznámku zákazníka.

Po vyřízení objednávka putuje do dalšího stavu:

  • do čekajících, pokud zboží není skladem a čeká se na doručení od dodavatele nebo platba zákazník
  • do připravených, pokud je zboží skladem a vše je v pořádku – zásilka se může rovnou zabalit a odeslat

Čekající objednávky

Objednávka čeká na dodání zboží od dodavatele nebo na platbu zákazníka. Tento stav předpokládá, že už se do objednávky nebude nijak zasahovat a pouze se čeká. V případě používání skladového hospodářství pak lze například řadit objednávky podle skladovosti (kompletní na první místě). Protože se očekává již pouze automatické zpracování, ve výpisu objednávek se nezobrazuje žádná poznámka. Pokud objednávka měla poznámku zákazníka, měla být již ve stavu nezpracované nebo přijaté vyřešena a není důvod ji dále zobrazovat.

Objednávky s platbou předem mají u sebe navíc uhrazenou částku. Pokud není objednávka kompletně uhrazená, je částka červeně, jinak zeleně.

Připravené objednávky

Objednávka je skladem (a pokud měla platba předem, tak i uhrazená). Stav připravené je nejodlišnější od ostatních. Je rozdělen na objednávky, které se odesílají balíkem a které čekají na vyzvednutí osobně. Pomocí odkazů na konci stránky pak lze hromadně zatrhnout objednávky využívající stejného přepravce a použít hromadnou expedici. Obvykle se vyplatí objednávky balit po čtyřech a postupně tak z toho seznamu objednávky ubírat a přesouvat je dále.

Vyexpedované objednávky

Po zabalení objednávky se přesouvá rovnou do stavu vyexpedovaná. Většina objednávek v tomto stavu už zůstane navždy. Pokud se ale balíček vrátí nepřevzatý, vyplatí se objednávku dohledat a přesunout do stornovaných. Díky této změně pak můžete lépe sledovat statistiky.