Základní SEO nastavení e-shopu

Základní nastavení SEO provedete v administraci vašeho e-shopu na stránce v Údržba > Nastavení > Obecné > SEO. Doporučujeme tomuto nastavení věnovat pozornost a vyplnit všechny kolonky.

Popis jednotlivých sekcí SEO nastaveni

Titulek

  • Název obchodu - název vašeho e-shopu :)
  • Dovětek titulku - máte slogan, nebo chcete zobrazovat ještě něco za názvem vašeho e-shopu? Doplňte zde.
  • Doplnit název - zde máte tři možnosti, kde se vám název vašeho e-shopu bude zobrazovat např. ve vyhledávání na Google. Doporučujeme nastavit název eshopu na konec každého titulku. Příklad: Nejlepší e-shopové řešení v ČR - Simplia.cz. Název e-shopu se bude zobrazovat na konci titulku.
  • Dělící znak titulku - chcete aby se za titulkem zobrazovala pomlčka, dvojtečka nebo jiný znak? Doplňte podle potřeby.

Hlavní strana

  • Titulek - více o tom, jak napsat titulek popsáno zde.
  • Klíčová slova - doplňte klíčová slova, která vystihují váš e-shop, to co prodáváte, nabízíte
  • Description (popisek) - více o tom, jak napsat popisek popsáno zde
  • Dovětek - pokud chcete připojit k titulku i dovětek (slogan), který jste popsali výše, zatrhněte Příklad zobrazení e-shopu ve vyhledávání na Google.cz

Obrázky - šablona popisku obrázku (ALT)

ALTy u obrázků jsou automaticky doplněny z názvu produktu. Pokud ale chcete v ALTu mít více informací, např. název výrobce, můžete do Typ obsahu Produkt vložit proměnné, které jsou zde uvedeny. V takovém případě by to vypadalo takto {{ product.name }} {{ brand.name }} a alt by se pro prohlížece zobrazovat Kefír Kolo je láska.

Kategorie

  • Titulek - na výběr máte několik možností zobrazení titulku kategorie v případě, že ho v kategorii nevyplníte. Tzn., že v případě, že zvolíte Zobrazovat kategorii i všechny nadřazené kategorie, bude se ve vyhledávání zobrazovat Kategorie, Podkategorie - Název eshopu.
  • Nadpis - jednodušše zvolíte, z jakého názvu se má kategorie tvořit.
  • Klíčová slova - pokud v kategorii nevyplníte klíčová slova, zvolte, z čeho se mají skládat
  • Description (popisek) - pokud v kategorii nevyplníte popisek kategorie, zvolte, z čeho se má skládat V administraci e-shopu toto vyplňuje v sekci Údaje v každé kategorii, či podkategorii. Nadpis se poté může skládat z Názvu, nebo z Druhého názvu. Záleží na vašem nastavení.

URL Adresy

Zde nastavujete jak mají vypadat URL adresy zboží, kategorií.

Automaticky zamykat

Dokud není URL zamknutá (zjistíte přímo u produktu podle ikonky zámečku), tak se mění automaticky při změně názvu nebo kategorie. To je žádoucí během přípravy produktu (například roztřídění z importních kategorií), ale už ne jeho zveřejnění.

Můžete nastavit, aby se URL viditelného zboží automaticky zamykaly. Jakmile je produkt zveřeněný, neměla by se mu už měnit URL (pokud to není opravdu nutné), protože už je zaindexovaný ve vyhledávačích. Nastavení zajistí, že automat jednou denně zkontroluje nezamknuté zveřejněné produkty a zamkne je.

URL produktů dál můžete změnit ručně přes ikonku tužtičky v detailu produktu, ale nebude se měnit samovolně.

URL kategorie a zboží

Zde nastavíte, z čeho se mají skládat tyto URL. Ve většině případů budete chtít, aby se URL skládaly pouze z aktuálního názvu kategorie a zboží, tj. produkt Výborný kefír by měl URL /vyborny-kefir. Pokud byste nastavily URL na obsahuje i nadřazenou kategorii, mohla by URL vypadat např. /mlecne-produkty/vyborny-kefir. V některých případech může být žádoucí mít nadřazenou kategorii v URL, např. když máte produkt, který se jmenuje např. SM8860-2024 a je zařazen v kategorii televize. V takovém případě by mohlo být lepší využít klíčové slovo v URL z kategorie.