Nástupce

Nástupce využijete v případech, kdy potřebujete starší verzi produktu nahradit novou. Původní produkt s nastaveným nástupcem funguje pořád stejně, dokud není z webu skrytý (například vyprodáním) a pak je automaticky přesměrování na nastaveného nástupce.

Např. pokud máte hodně zpětných odkazů z různých fór na internetu, kde uvádíte produkt, který už není u vás v prodeji. Zákazník se proklikne na vaší stránku přes daný odkaz a místo toho, aby se mu objevila chybová stránka 404, dojde k jeho přesměrování na novou URL - na nový produkt (nástupce).

Využití je u produktů, které se mění např. pouze rokem (model 2018 nahrazuje model 2019). Typickým příkladem jsou i např. náplně do tiskárny, kdy zákazníka zajímá náplň, která bude pro jeho tiskárnu a už ho nezajímá jestli jste změnili dodavatele (výrobce) apod.

Jak funguje Nástupce

Na detailu produktu, po kliknutí na kolonku Nástupce, zvolíte produkt, který se má po ukončení prodeje (vyprodání) zobrazit jako Nástupce. V našem případě (viz obrázek) bychom zvolili produktu Babetto autosedačka 2020. Jakmile by se autosedačka s označením roku 2019 vyprodala, URL by se automaticky přesměrovala na autosedačku pro aktuální rok, tj. 2020.

Jiné možnosti bez využití Nástupce

Další možností jak předejít chybové stránce 404 je zobrazit speciálně upravenou stránku s informací o ukončení prodeje. Využijete v případech, kdy se např. nejedná o stejný model, ale dodavatel produkt nahradil zcela jiným produktem.

Tuto stránku vám rádi připravíme, je potřeba nám ale zadat ticket a nejlépe zaslat i grafiku jak stránka má vypadat. Na této stránce zázkazník jasně uvidí, že prodej produktu byl ukončen. Navíc ho můžete odkázat na jiné alternativy produktu - viz také obrázek.