Google analytics

E-shop můžete propojit s analytickým nástrojem Google Analytics. Je potřeba mít zřízený Google účet, který si můžete registrovat zde. Měřící kód naleznete v Google Analytics v záložce Správci>Údaje o měření. Po zadání “čísla měření” do administrace (v sekci Údržba>Nastavení>Měřící kódy záložka Marketing přes tlačítko Přidat) se začnou započítávat přístupy a další údaje. Kód je ve tvaru UA-123456-1 a získáte ho při přidání profilu. Do administrace zadávejte pouze “číslo pro měření” (naznačeno na obrázku), nikoliv celý skript.

Zde vložte v administraci e-shopu měřící kód. Formulář vložení kódu

Při vyhodnocování dat v Google Analytics je potřeba brát navědomí, že data zde nebudou nikdy 100% shodná s interní analytikou uvnitř e-shopu. Např. se zde nezapočítáva prodej zadaný skrz administraci, nebo pokud má uživatel zablokované měření v prohlížeči. Google Analytics také neřeší stornování objednávky a objednávky jsou zde pořád započítány.

Detailní nastavení

V Google Analytics můžete sledovat objednávky a jejich výši. Pro zapnuté těchto přehledů nastavte “výběr dat” podle následujícího obrázku:

Pro sledování vyhledávání v eshopu je potřeba tuto funkci aktivovat v Google Analytics v sekci Nastavení výběru dat

Speciální cíle

Url pro nastavení měření cílů

  • Kosik – vstup do košíku
  • Pokladna – kontrola objednávky
  • Potvrzeni-objednavky – potvrzení dokončení objednávky (při platbě online se přeskakuje!)
  • vlozeni-do-kosiku – úspěšné vložení produktu do košíku
  • odber-novinek – otevření dialogu pro přihlášení k odběru novinek emailem
  • odber-novinek-ok – úspěšné přihlášení k novinkám
  • odber-novinek-ok – neúspěšné přihlášení k novinkám (chybný email, duplicitní)

Platební brány

Pro správné započítávání je konverzí při platbě kartou je nutné nastavit Google Analytics podle tohoto návodu.

Přihlášení k odběru nesletterů

Přes Google Analytics je možné sledovat přihlášení návštěvníků k odběru novinek. Ve statistikách se objevují jako následující URL adresy:

  • /odber-novinek – zobrazení formuláře pro zadání emailu
  • /odber-novinek-ok – úspěšné přihlášení k odběru
  • /odber-novinek-nok – neúspěšné přihlášení k odběru (duplicita, špatný formát emailu, …)

Na URL adresy je možné nastavit i Cíle v Analytics a sledovat i Cestu k cíli. Stačí v sekci Cíle vytvořit nový a vyplnit výše uvedené URL.