Tvorba URL pomocí filtru

Abyste na e-shopu zobrazovaly hezké URL, je možné si pro různé parametry (barva, výrobce apod.) nastavit URL. Díky takovému nastavení můžete z takovéto URL:

vytvořit takto hezkou URL:

Nejdříve je potřeba mít u všech kategorií a parametrů přirazené správné slovní rody. Díky tomu se vygenerované adresy budou správně skloňovat. To nastavíte v katalogu v sekci parametry.

Jak na vytvoření hezké URL

V sekci Údržba>Filtrování na záložce URL přidejte kombinaci filtru. Můžete vytovřit několik kombinací, barva a kategorie, kategorie a výrobce apod.

  • Minimální délka části URL - číslo určuje, jak minimálně dlouhé musí být slovo, z kterého se URL bude skládat. Lze tím vyloučit parametry, které mají velmi krátký název a nechcete je v URL mít. Např. při zadání čísla 4 se vám nevytvoří žádná kombinace URL, která bude obsahovat kratší slovo než jsou 3 znaky.
  • Minimální počet hledání kombinace v posledních 30ti dnech - defaultně je hodnota nastavená na 100. Nedoporučujeme nastavovat URL pro výrazy, které byly hledané méně než 100 zákazníků za posledních 30 dnů. Takových kombinací by mohlo vzniknout až příliš a zbytečně byste tím vytvořili hodně URL. Vytvořením statisíců nových stránek můžete naopak pozicím eshopu ve vyhledávačích výrazně uškodit.
  • Minimální počet produktů s kombinací hodnot - číslo určuje, kolik produktů musí minimálně obsahovat kombinaci těchto hodnot. Např. pokud máte jen 3 produkty, které obsahují zvolenou kombinaci parametrů např. červené kabelky Guess, je pro ně zbytečné vytvářet zvlášť hezkou URL

Barva a kategorie

Filtr kombinace barvy a kategorie - např. Červené kabelky vytvoříte zatrhnutím parametru (nebo číselníku) barva. Formát adresy poté poskládáte z názvu kategorie a barvy.

Výsledná URL bude vypadat takto

Kombinace dvou parametrů

URL můžete poskládat i z kombinace dvou různých parametrů. Zvolením parametrů Barvy a Materiálu - vytvoříte např. kožené červené kabelky, nebo parametru Barva a Výrobce - vytvoříte např.- červené kabelky Guess. Parametr můžete mít např. kůže a pomocí slovních rodů můžete doplnit jednotlivé tvary - kožený, kožená, kožené. Nastavení formátu adresy filtru bude vypadat takto: Výsledná URL bude vypadat takto

Výrobce a kategorie

Pro dosažení URL, která bude obsahovat název výrobce - např. kabelky Guess zvolte parametr Výrobce.

Výsledná URL bude vypadat takto

Takto můžete kombinovat různé parametry s kategoriemi a vytvářet tak hezké URL na vašem e-shopu. Doporučujeme začít s kombinacemi filtrů, o kterých víte, že jsou hledané a mají smysl. Vytvořením statisíců nových stránek můžete naopak pozicím eshopu ve vyhledávačích výrazně uškodit.

Nadpisy a texty

Filtry automaticky vytváří čitelné nadpisy, ale je možné je i ručně upravit nebo nastavit šablony pro automatické generování. Více informací najdete v sekci Marketing/SEO/Filtry