Věrnostní program

V eshopu je možné zákazníkům nabídnout věrnostní program, díky kterému mohou za své nákupy získávat body, které při dalším nákupu uplatní jako slevu. Kompletní nastavení věrnostního programu je v administraci v sekci Nastavení -> Zákazníci -> Věrnostní program.

Kdy jsou body za nákup přičteny?

Věrnostní body se zákazníkovi (který je registrovaný a přihlášený) přičtou až po vystavení faktury a nikoliv hned po nákupu. Naopak po stornování nebo dobropisování faktury (když se zboží vrátí nepřevzaté nebo jako reklamace) se body odečítají stejným vzorcem, jako se přičetly.

Body se vypočítají podle kurzu nastaveného eshopem - například 1000Kč = 20 bodů, za 1 Kč útraty tak zákazník získává 0.02 bodů.

Body lze získat různě v e-shopu (faktury) nebo v prodejně (účtenky).

Nastavení věrnostní programu je vždy platné podle okamžiku, kdy zákazník provede objednávku nebo transakci na prodejně. U objednávky z e-shopu může být faktura vystavena až za několik týdnů. Pokud se mezitím změnilo nastavení věrnostní programu, tak zisk bodů bude podle nastavení v době odeslání objednávky.

Lze tak například provádět i marketingové akce typu “2x více bodů během listopadu” atp.

Prodloužení lhůty připsání bodů

Lze nastavit počet dní, o které se prodlouží lhůta pro připsání bodů. Body se tak přičtou například až po uplynutí zákonné lhůty pro vrácení zboží.

Zisk bodů podle útraty

Výše zisku bodů lze odlišit podle celkové útraty zákazníkem. Například do 1000 Kč získá 2% z částky ve formě bodů, od 1000 Kč do 3000 Kč získá 4% a od 3000 Kč získá 6%. Zákazník je motivovaný, aby dosáhl vyššího zisku bodů, tak musí ještě něco do košíku přidat.

Odlišný zisk bodů pro registrované uživatele

Registrovaný uživatel může mít vlastní koeficient, který se navíc přidá k zisku bodů. Je tak možné některým zákazníkům přidělit větší zisk bodů - například kvůli útratě, kterou provádějí nebo kvůli tomu, že jsou například členy nějakého klubu.

Pokud je nastaven zisk bodů podle útraty z příkladu nahoře, tak u objednávky v hodnotě 1800 Kč získá zákazník, který je registrovaný a má koeficient 0.02, celkem 1800 Kč * (0.04+0.02) = 108 bodů.

Jak se body uplatňují?

Body lze uplatnit automaticky nebo zákazník sám zvolí, zda chce body uplatnit. Zde záleží na zobrazení v košíku, zda tento výběr máte v grafice znázorněný. Pokud zatrhnete volbu “Automaticky uplatňovat věrnostní body” a zákazník má věrnostní body, automaticky se mu uplatní při další objednávce formou věrnostní slevy. Standardně platí, že 1 bod = 1 Kč sleva, ale je možné nastavit i jiný přepočet nebo případně opět dávky, ve kterých lze slevy uplatňovat (například pouze po stovkách bodů). Body se jsou zákazníkovi odečteny z účtu ihned po dokončení objednávky a po jejím stornování se opět vrací.

Pokud tato volba nebude zatrhnutá, zákazník si v košíku určí, zda chce body využít či nikoliv.

Expirace věrnostních bodů

Věrnostní body mohu automaticky expirovat po určité době. Je možné nastavit počet měsíců, po které budou body platné. Pokud je nastaveno 0, tak body neexpirují.

Zákazníkům lze také automaticky odesílat upozornění před expirací bodů e-mailem. Stačí vytvořit automatickou kampaň newsletter systému s omezením na segment “jsou příjemci / mají věrnostní body s expirací” a nastavit počet dnů před expirací, kdy se má newsletter odeslat. Další informace jsou v sekci Newsletter.

Dodatečné úpravy bodů

Zákazníkovi lze body přičíst nebo odečíst i ručně v jeho profilu v administraci.

Více bodů z konkrétního produktu

Na kartě každého produktu na záložce údaje je kolonka věrnostní koeficient. Nastavení hodnoty například 2 získá zákazník z této položky dvakrát více bodů, než by získal z jiné položky se stejnou cenou.