Terminál sbírání

V systému existuje varianta sběru objednávek do košíčků bez nutnosti předem určit/vybrat košíček a používat elektronické mobilní terminály Zebra. Ve skladu se připraví statický terminál sbírání, který bude zaměstancům vydávat papírové seznamy položek jednotlivých objednávek na vyžádání.

Proces vychází ze sběru do košíčků, nicméně terminál objednávku vybere sám (podle interních pravidel priorit), přiřadí k ní automaticky volný košíček a vytiskne seznam položek doplněný o umístění ve skladu.

Před samotným nastavením v administraci a zavedením tohoto procesu doporučujeme věnovat pozornost sekci Doporučené vybavení a nastavení.

Co si připravit

  • A4 tiskárna pro tisk souhrnu položek k nasbírání.
  • Počítač, na kterém bude spuštěný přehled sbírání pro sběrače, bude na něj napojena tiskárna a čtečka (volitelné: OS Windows 10 podporuje Kiosk mode, který brání interakcím zaměstnance mimo tuto aplikaci).
  • Spuštěná aplikace SimpliaPrint4 na tomto počítači, přes kterou je nastavený tiskový můstek a přidaná tato tiskárna.
  • Čtečka čárových kódů pro čtení zaměstnaneckých kartiček.
  • Košíčky ve skladu pro automatický výběr terminálem. Košíčky je nuné vytvořit dle návodu předem.
  • Karta zaměstnance: vytvoříte v Údržba / Správci eshopu, vytiskněte kartu označením správců a kliknutím na tisknout štítky v hromadných operacích tabulky (doporučujeme zalaminovat).

Návod

Terminál sbírání vytvoříte z libovolného počítače (notebook nebo tablet), v systému jej nejdříve musíte založit. Přejděte do Údržba / Terminály / přidat, pojmenujte ho, zvolte “Picker dispatch” a přiřaďte ho příslušnému středisku.

K počítači je připojena čtečká čárových kódů.

Poté nastavte tiskárny terminálu. Toto nastavení není ovliněno a ani neovlivňuje vaše nastavení tisku v sekci “Změnit tiskárnu” pro zbytek administrace.

Spusťte stránku terminálu expedice (modrobílý klíč ve sloupci stav). Stránka terminálu bude vždy zobrazena na počítači a to bez nutnosti spuštěné administrace.

Na stránce se nyní zobrazují objednávky, které jsou připravené ke sběru. Stránku není potřeba aktualizovat, změny v administraci se do ní propisují automaticky.

Proces sbírání

Proces sbírání začíná oskenováním zaměstnanecké kartičky. Tím se přidělí sběrači objednávka ke sbírání současně s tiskem souhrnu k nasbírání. Pokud sběrač znovu oskenouje kartičku, je mu přidělena další objednávka a vytiskne se další souhrn k nasbírání (může sbírat více objednávek najednou, každou do separátního košíčku). Sběrač jde nasbírat položky z vytištěného listu do přiděleného košíčku.

Košíčky jsou voleny automaticky a náhodně. Košíčky v tomto případě nemusí být fyzicky označeny.

Po nasbírání oskenuje kód na vytištěném listu v terminálu, čímž potvrdí, že všechny položky objednávky nasbíral. Vytištěný souhrn se ponechá v košíčku, aby jej při balení mohli načíst pro kontrolu objednávky. Předáním košíčku k balení končí proces sběru a sběrač jde opět naskenovat svou kartičku.