E-mailové šablony

V administraci e-shopu je možné nastavit a upravit automatické e-maily (šablony e-mailů), které jsou odesílány zákazníkovi. Jedná se o e-mailové šablony, které usnadní zákaznické podpoře komunikaci prostřednictvím e-mailu, ale také o šablony e-mailů, které dostane zákazník například po odeslání objednávky.

Automatické šablony e-mailů u objednávek

V případě potvrzení objednávky, nebo změny stavu objednávky, je zákazníkovi odeslán automatický e-mail. Obsah tohoto e-mailu můžete upravit v sekci Texty>Šablony>email (nebo www.vasedomena.cz/admin/sablony/#email)

Zde najdete přehled všech e-mailů, které lze odeslat zákazníkovi. Po otevření jedné ze šablon (např. Potvrzení objednávky email), můžete šablonu libovolně upravit. Je však nutné zachovat všechny proměnné, takže např. {{ order.code }}, které automaticky doplňují údaje dle objednávky. Klasicky jde o Název e-shopu, číslo objednávky, nebo tabulku se zakoupeným zbožím apod. Všechny potřebné proměnné najdete v dokumentaci https://tpldoc.simplia.cz/objects/#order.

Automatické potvrzení objednávky e-mailem

Operátor

Tuto funkci můžete využívat pouze v případě, že máte placený modul Operátoři. Bez modelu Operátoři jsou zde na výběr pouze šablony pro úpravu podpisu operátora.

Mnohokrát se stává, že zákaznická podpora vysvětluje, nebo odpovídá na jednu a tu samou otázku několikrát. Pro takovéto případy je možné si vytvořit šablonu pro automatické e-maily v sekci operátor.

Tyto šablony využijete v sekci Komunikace>Operátoři při psaní nového e-mailu. Zde máte na výběr všechny šablony, které jste si předem připravili. Nemusíte je tak zdlouhavě opět vypisovat.

Objednávka

V neplaceném režimu bez funkce Operátor, máte na výběr sekci Objednávka, kde si můžete vytvořit předpřipravené šablony pro urychlení vyřízení e-mailu v objednávce. Po vytvoření šablony, se vám v detailu objednávky při psaní e-mailu zobrazí tato šablona.

Objednávka (auto)

Pokud chcete posílat automatický e-mail zákazníkovi s informacemi, můžete si v této sekci vytvořit vlastní šablonu, nebo vybrat šablonu podle vzoru a nastavit pravidla, podle kterých se e-mail má odesílat.

Šablony podle vzoru

Pod tlačítkem přidat podle vzoru najdete tří nejpoužívanější automatické e-maily (šablony):

  • Připomenutí platby předem

  • Nezdařená platba kartou

  • Potvrzení přijetí platby

U těchto předvyplněných šablon není potřeba už nic vyplňovat či upravovat.

Každá šablona se skládá z několika sekcí, které si můžete upravit nebo přeskládat, případně i přidat nové. Důležité je opět v textu zachovat všechny proměnné.

Pomocí tlačítka Náhled lze zobrazit náhled e-mailu, jak bude vypadat pro učitou objednávku.

Každá sekce má svoje pravidla, ty však ve vzorových šablonách není nutné nijak upravovat. Důležité je nastavení pravidla na úrovni celé šablony, to najdete v záložce pravidla.

Zde si můžete upravit, kdy odesílat šablonu, v jaké dny, hodiny apod. I když je u předvyplněných šablon vše vyplněné, úpravu dnů, hodin si můžete nastavit podle vašich potřeb.

Vlastní šablona

Při vytváření vlastní šablony a jejího textu, je potřeba použít proměnné, aby se v e-mailu zobrazily automaticky informace o čísle objednávce, dodání, částce k zaplacení apod.

Všechny tyto proměnné najdete také v dokumentaci https://tpldoc.simplia.cz/objects/#order. Nejpoužívanější proměnné jsou zobrazeny v detailu šablony na pravé straně. Jakmile přidáte všechny potřebné sekce, můžete každé sekci nastavit vlastní pravidlo, nebo nastavit pravidla na úrovni celé šablony. Ty budou platit pro každou sekci.

Nastavení a vytvoření vlastní šablony

Můžete také nastavit různá pravidla vytvořeným sekcím a tyto sekce mezi sebou přesouvat.