V textu newsletteru je možné používat speciální značky, které se při odesílání nahradí hodnotami pro konkrétního příjemce.
Značka {{ unsubscribeText }}
se nahradí odkazem textem o zdroji registrace příjemce a odkazem na odhlášení.
Pokud zákazník byl registrovanán na základě oprávněného zájmu při objednáce, text obsahuje “e-mail jste obdrželi na základě objednávky z 1.3.2024 v e-shopu example.org”. Zákazník registrovaný skrz souhlas zase dostane text “… na základě vaší registraci k odběru novinek z 1.3.2024 v e-shopu example.org”.
Pokud značka není v šabloně uvedená, vloží se text na konec newsletteru automaticky. Obsah textu není možné ovlivnit, ale značkou lze zajistit, že bude zahrnut správně graficky.
Značka {{ unsubscribeUrl }}
se nahradí adresou na odhlášení. Adresa je dlouhá unikátní URL, kterou lze začlenit do textu. Bez ohledu na její použití v šabloně se vždy vloží i text odhlášení (viz výše).
Značka {{ onlineUrl }}
se nahradí za online verzi newsletteru. Každý zákazník má svoji unikátní URL a proklik nebo otevření online verze se měří stejně, jako by příjemce klikal přímo v e-mailu.
Online verze je statická stránka, která vypadá zcela stejně jako odeslaný e-mail - pokud se například produkt z e-mailu vyprodá, tak to nemá žádný vliv na online verzi newsletteru.
Značka {{ email }}
se nahradí e-mailovou adresu příjemce.
Přes značku cart
je možné vypsat obsah košíku nebo detaily zákazníky. Doporučujeme použít již připravenou šablonu pro opuštěný košík, protože výpis produktů, obrázků a podobně je komplikovanější a je jednodušší jen upravit hotovou šablonu.
Práce s košíkem funguje stejně jako na frontendu e-shopu - viz dokumentace TPL/Order.
Při testování přes odesílání testovacího e-mailu je potřeba mít něco v košíku.
Pokud je zákazník registrovaný v e-shopu, je dostupná proměnná customer
a je tak možné například vypsat jméno zákazníka přes {{ customer.address.delivery.name.first }}
. Kompletní dokumentaci najdete v TPL/Customer.
Proměnná je dostupná jen pro registrované zákazníky - je potřeba buď v šabloně zohlednit, jestli je registrovaný a nebo odeslat samostatně newsletter pro registrované a neregistrované.
{{ customer.address.delivery.name.first }}
- jméno zákazníka{{ customer.address.delivery.name.last }}
- příjmení zákazníka{{ customer.address.delivery.company }}
- název firmy{{ customer.address.delivery.email }}
- e-mail zákazníka{{ customer.address.delivery.phone }}
- telefon zákazníkaPokud používáte věrnostní program, můžete zákazníkům připomenout kolik mají bodů a případně za jak dlouho expirují.
Na vašem účtu je celkem {{customer.userPointsTotal}} bodů{% if customer.userPointsExpiringOn('+7 days') > 0 %}, z nichž {{customer.userPointsExpiringOn('+7 days')}} vyprší dne {{'+7 days'|date('d.m.Y')}}{% endif %}.
Výsledek:
Na vašem účtu je celkem 220 bodů, z nichž 22 vyprší dne 7.8.2024.