Většina níže uvedených doporučení není pro používání nutná, ale rozhraní expedice počítá s tímto vybavením. Nabízí sice možnosti jak se obejít bez něj, ale znamená to vždy práci navíc.
Konrétní volba vybavení bude záležet na typu zboží, velikosti skladu, počtu objednávek a podobně. S výběrem vám samozřejmě můžeme poradit na podpoře.
Každý skladník má k dispozici nějaké zařízení. Alternativně lze použít pevné terminály s přepínáním uživatelů, ale více se osvědčilo, když má každý na směnu přidělený notebook/terminál nebo ideálně “telefon” s čtečkou v pouzdru na ruce.
U přepravců je nastaveno generování kódů zásilek. U většiny přepravců už jde o samozřejmost a nastavení je otázkou pár minut, které se vrátí první den balení objednávek.
Doporučujeme nastavit tiskový můstek - při použití síťových tiskáren stačí jeden můstek na celý sklad. Můstek zrychlí tisk, protože může proběhnout automaticky. Navíc je možné tisk spouštět i z telefonů/tabletů ke kterým by jinak tiskárna připojit nešla.
Doporučujeme mít ve skladu více tiskáren podle typu papíru, aby nebylo nutné měnit papír podle tisku - zjednodušuje se tím zaučení posily, snižuje chybovost a hlavně zrychluje proces.
Díky tiskovému můstku je naopak možné sdílet jednu tiskárnu mezi více zažízeními bez nutnosti dalšího nastavování.
Přes tiskový můstek je možné propojit váhu balíku - stejně jako i tiskáren lze jednu váhu sdílet mezi více zařízení. S propojenou váhou pak stačí jen balík položit na váhu během balení a jeho váha se automaticky zapíše bez nutnosti sáhnout na klávesnici. Více informací najdete v sekci vážení zásilek
K počítači je možné připojit webkameru a ukládat záznam z balení objednávky. Podrobnější informace najdete v sekci nahrávání balení
Čtečky výrazně zrychlují práci a snižují riziko chyb. Lze například nastavit, aby nebylo možné odeslat objednávku, pokud nebudou všechny její položky načteny čtečkou - tím se značně omezí záměny nebo zapomenuté položky.
Výběr čtečky záleží na konkrétní podobě skladu:
Napevno umístěné čtečky můžou být praktické i ve skladu bez čárových kódů na produktech jen pro zjednodušení procesů - balič například vezme košík s nasbíraným zbožím, pípne kód košíku a v rozhraní se mu otevře objednávka k zabalení.
Rozhraní expedice pracuje pouze s objednávkami ve stavu připravené (viz stavy objednávek).
V administraci lze nastavit (Nastavení / Objendávky), aby se do připravených automaticky přesouvaly objednávky z čekajících, v případě, že je objednávka skladem a je zaplacená (u platb předem/dobírkou). Rozhraní nepočítá s řešením skladových přesunů, poznámek od zákazníků atd.
Doporučujeme nahrát správcům jejich fotky nebo alespoň avatary. Napříč systémem se různě používají pro označení správců a přímo fotku (nebo třeba zvíře) lze zobrazit i na místech, kam by se celé jméno nevešlo.