Pro objednání zboží u dodavatele můžete využít funkci poptávky. Poptávky najdete v sekci Produkty>Dodavatelé, nebo také v sekci Skladování>Dodavatelé
Zde najdete výpis všech dodavatelů a informací o poptávce a poptávaném zboží (seznam připravených poptávek, seznam dodaných poptávek…)
Minimální sklad - lze nastavit minimální počet ks na skladě. Jakmile zboží klesne pod tuto hranici, zboží se dostane do poptávky bez toho, aniž by muselo být objednáno zákazníkem. Pro zapnutí této funkce, napište ticket.
Na této záložce naleznete seznam všech položek od všech dodavatelů, které chybí do objednávek nebo na základě nastavení minimálního skladu.
Na pravé straně u kolonky Poptat je checkbox, který je defaultně zatrhnutý. V případě, že nechcete poptat všechno zboží, ale chcete ručně vybrat pouze některé, můžete pomocí odzatrhnutí tohoto checkboxu, vybrat jen určité zboží. Také můžete vybrat, kolik ks chcete poptat.
Na konci stránky je tlačítko Přidat vybrané položky do připravované poptávky. Toto tlačítko roztřídí jednotlivé zboží do poptávky pro jednotlivé dodavatele. Zboží se nesloučí do jedné poptávky, ale přiřadí se pod konkrétního dodavatele.
Jako první krok, můžete, ale nemusíte, na stránce /admin/dodavatele/ kliknout na sekci K poptání a rozřadit chybějící položky do jednotlivých poptávek pro konkrétního dodavatele. Je to rychlejší způsob jak si roztřídit chybějící položky do připravené poptávky. Tento krok můžete ale vynechat a přejít rovnou na konkrétního dodavatele a položky roztřídit až tam.
Klikněte na konkrétního dodavatele, u kterého chcete vytvořit poptávku. Zde byste měli mít vyplněné potřebné informace o dodavateli (především e-mail, na který poptávku budete odesílat viz e-mail poptávek).
Na záložce K poptání máte seznam všech produktů, které chybí do objednávek, nebo do minimálního skladu. Zboží do poptávky lze vybrat hromadně přes tlačítko Přidat vybrané položky do připravované poptávky, nebo vybrat jednotlivě - na pravé straně u kolonky Poptat je checkbox, který je defaultně zatrhnutý. Jeho odzatrhnutím, můžete vybrat zboží jednotlivě.
Přejděte do sekce Připravená poptávka.
Po přidání zboží do připravované poptávky se vám v sekci Připravená poptávka zobrazí seznam zboží, které budete poptávat. V této části můžete do poptávky přidat i jiné zboží, které třeba nebylo v objednávce, ale chcete ho přesto objednat. Stačí kliknout na zelené tlačítko Přidat.
V kolonce Název je možné k produktu přidat poznámku pro Dodavatele. V kolonce Nákupní cena je zobrazená Uložená a Aktuální cena.
Chcete zjistit jaké zboží se vám dobře prodává u konkrétního dodavatele? Přejděte na záložku Nejprodávanější, ze které můžete snadno přihodit do rozpracované poptávky další zboží.
4.Dokončete poptávku. Na konci stránky jsou tři tlačítka, kterými můžete dokončit vaši poptávku.
Seznam zboží, které nebylo dodané, naskladněné. V kolonce Datum lze vidět datum poslední poptávky u dodavatele. Po kliknutí lze zobrazit tuto poptávku.
Tlačítkem Zrušit všechny nedodané položky odstraníte položky ze seznamu. Využijete např. v případě, že je zde zboží, které dodavatel třeba už nemůže dodat a tedy by vám zde svítilo celou dobu.
Seznam všech poptávek pro konkrétního dodavatele. Můžete je zde opět odeslat, případně vytisknout. Po kliknutí na konkrétní poptávku, lze vidět i jednotlivé poznámky u zboží. Ikonka košíčku - poznámka od vás k dodavateli, kterou jste zadali při založení poptávky. Ikonka náklaďáčku - poznámka dodavatele pro vás. Poznámky lze také online dopisovat na odkazu Rozhraní poptávek pro dodavatele, který najdete v sekci /admin/dodavatele/ > konkretni dodavatel
Seznam zboží, které bylo poptáno u konkrétního dodavatele nad rámec, tzn. nebylo v žádné objednávce od zákazníka a nebyl nastavený ani minimální sklad, případně zboží nedosáhlo minimálního skladu.
Seznam nejprodávanějšího zboží od konkrétního dodavatele. Lze si zde vyfiltrovat nejprodávanější zboží za určité období, od do určité částky, případně i dle značky. Díky tomuto seznamu máte rychlý přehled nejprodávanějšího zboží od konkrétního dodavatele a můžete se i díky němu rozhodnout jaké zboží dává, případně i nedává smysl poptat.
Na konci tabulky je možnost v kolonce Poptat doplnit počty ks, které chcete poptat a doplnit je do Připravené poptávky.
V případě, že chcete, aby se seznam chybějícího zboží (poptávka) odesílal automaticky bez vašeho zásahu, můžete využít funkci automatických poptávek. Najdete ho v sekci Dodavatelé > Konkrétní dodavatele > záložka Údaje Je potřeba zatrhnout možnost Poptávat zboží automaticky v nastaveném intervalu a nastavit její interval a min. částku.
Interval nastavte si, jak často se má auto-poptávka odesílat
Minimální částka - nastavte, při jaké částce se má auto-poptávka odeslat. Příklad: 5000Kč - poptávka se odešle pouze v případě, že celková částka chybějícího zboží dosáhne hranice 5000Kč.
Rozhraní poptávek pro dodovatele - tuto URL můžete odeslat vašemu dodavateli aby poptávku viděl online. Na tomto odkaze je možné také psát poznámky dodavatele přímo u zboží. Poznámky dodavatele lze vidět také v sekci Poptávky u konkrétního zboží.
Zatrhnutím možnosti poptávat zboží automaticky přes API co nejčastěji (~50x denně) můžete posílat poptávky přes API propojení. Toto propojení je nutné domluvit s vašim dodavatelem, po získání potřebných informací od dodavatele je nám poté potřeba zaslat ticket.