Google reCAPTCHA Enterprise

Pro ochranu e-shopu (objednávek) před spam boty je možné nasadit Google reCaptcha Enterprise pro automatické odfiltrování objednávek. Výhodou tohoto řešení je, že nijak nezasahuje do procesu objednávání (ověření proběhne zcela skrytě). Nevýhode je, že vyhodnocení není spolehlivé na 100% a může dojít k odmítnutí skutečných objednávek.

Nastavení

V administraci v Nastavení / Objednávky / Ochrana před spamem je potřeba vyplnit klíče služby a agresivitu chování.

Varování v admininistraci určuje, že se pouze zobrazí upozornění ve výpisu objednávek i jejím detailu a objednávka bude vyloučena z automatických přesunů. Zůstane v nezpracovaných, kde ji může například operátor telefonicky ověřit.

Zablokování zcela znemožní zákzníkovi odeslat objednávku. Zobrazí se jen chyba zákazníkovi a vrátí se zpátky do košíku, kde je dál vyplněná adresa, zůstává zboží atd.

Založení Google reCAPTCHA Enterprise účtu

  1. začněte na adrese https://console.cloud.google.com/security/recaptcha
  2. Google vás vyzve k založení projektu nebo vybrání existujícího
  3. založte nový enterprise klíč
  4. vyberte platform type: website a vyplňte všechny domény, které k e-shopu patří (včetně www) a na kterých se filtrování ve výsledku použije už nastavíte v administraci e-shopu
  5. proklikejte průvodce integrace do konce (nic z něj nepotřebujeme)
  6. na stránce Key details přepněte na záložku integrace
  7. zkopírujte “ID” do administrace do kolonky “Key ID”
  8. klikněte na Use Legacy Key a zkopírujte zobrazený klíč do administrace do kolonky Legacy Key
  9. v Google rozhraní nastavte fakturaci, aby validace nepřestala fungovat po vyčerpání limitu