Základní nastavení SEO provedete v administraci vašeho e-shopu na stránce v Údržba > Nastavení > Obecné > SEO. Doporučujeme tomuto nastavení věnovat pozornost a vyplnit všechny kolonky.

Příklad zobrazení e-shopu ve vyhledávání na Google.cz

ALTy u obrázků jsou automaticky doplněny z názvu produktu. Pokud ale chcete v ALTu mít více informací, např. název výrobce, můžete do Typ obsahu Produkt vložit proměnné, které jsou zde uvedeny. V takovém případě by to vypadalo takto {{ product.name }} {{ brand.name }} a alt by se pro prohlížece zobrazovat Kefír Kolo je láska.

V administraci e-shopu toto vyplňuje v sekci Údaje v každé kategorii, či podkategorii. Nadpis se poté může skládat z Názvu, nebo z Druhého názvu. Záleží na vašem nastavení.

Zde nastavujete jak mají vypadat URL adresy zboží, kategorií.
Dokud není URL zamknutá (zjistíte přímo u produktu podle ikonky zámečku), tak se mění automaticky při změně názvu nebo kategorie. To je žádoucí během přípravy produktu (například roztřídění z importních kategorií), ale už ne jeho zveřejnění.
Můžete nastavit, aby se URL viditelného zboží automaticky zamykaly. Jakmile je produkt zveřeněný, neměla by se mu už měnit URL (pokud to není opravdu nutné), protože už je zaindexovaný ve vyhledávačích. Nastavení zajistí, že automat jednou denně zkontroluje nezamknuté zveřejněné produkty a zamkne je.
URL produktů dál můžete změnit ručně přes ikonku tužtičky v detailu produktu, ale nebude se měnit samovolně.

Zde nastavíte, z čeho se mají skládat tyto URL. Ve většině případů budete chtít, aby se URL skládaly pouze z aktuálního názvu kategorie a zboží, tj. produkt Výborný kefír by měl URL /vyborny-kefir. Pokud byste nastavily URL na obsahuje i nadřazenou kategorii, mohla by URL vypadat např. /mlecne-produkty/vyborny-kefir. V některých případech může být žádoucí mít nadřazenou kategorii v URL, např. když máte produkt, který se jmenuje např. SM8860-2024 a je zařazen v kategorii televize. V takovém případě by mohlo být lepší využít klíčové slovo v URL z kategorie.