Příprava osobních odběrů

Tento článek popisuje, jak pracovat s osobními odběry, pokud máte prodejnu a expediční sklad nebo více prodejen.

V prodejně je potřeba řešit několik situací:

  • přesunout zboží z centrálního skladu nebo dalších prodejen do prodejny k vyzvednutí
  • přesunout poslední kusy z prodejen do expedičního skladu pro odeslání zákazníkovi
  • skrýt z prodejny poslední vystavený kus, který byl objednaný
  • upozornit zákazníka na možnost vyzvednutí, až když je zboží na prodejně

Co si připravit

  • pokladna musí mít nastavenu prodejnu, pod kterou patří
  • prodejna musí mít nastaven sklad pro osobní odběry (samostatný sklad pouze pro tento účel)
  • doporučujeme aktivovat si v Nastavení / Sklad dvoukrokový převod zboží mezi sklady (pro evidenci zboží na cestě)

Rozhraní pokladny

Celý postup vychází z obecného fungování skladů, rezervací atd. a lze ho stejně používat i bez pokladen. Pro maximální jednoduchost je ale do pokladny integrované jednoduché rozhraní, aby celou logistiku osobních odběrů bylo možné zpracovat z pokladny.

Na každé záložce je jeden typ činnosti a předpokládá se, že je můžou vykonávat různí pracovníci. Čísla na záložkách ukazují velikost fronty pro jednotlivé činnosti (počet převodek, objednávek, položek, …)

K naskladnění

Obsahuje seznam skladových převodek, které jsou na cestě na prodejnu. Po převzetí zboží stačí jen převodku potvrdit a zboží se naskladní přímo do prodejny nebo do skladu osobních odběrů.

K vyskladnění

Položky, které z prodejny požaduje centrální sklad nebo jiné prodejny. Obsahuje vždy žádanku, ze které se vytvoří převodka a tu je možné ještě upravit (podle aktuálního stavu skladu například). Po dokončení výdejové převodky se zboží odešle co cílového skladu, kde pak jen potvrdí příjem (viz předchozí bod).

Zaklidit pro odběr

Seznam položek, které je potřeba skrýt z prodejny do skladu osobních odběrů. Jde o poslední kusy, které je potřeba odstranit z prodejny dříve, než je někdo koupí.

Příprava odběrů

Objednávky, které jsou určené k osobnímu odběru na dané prodejně a mají všechny kusy ve skladu pro osobní odběry. Objednávky je možné buď rovnou označit jako připravené (zákazníkovi se odešle email/SMS s výzvou k odběru) nebo je můžete například nejdřív připravit do tašky a až následně označit jako připravené.