Tiskový můstek

Standardně se s tiskem v administraci pracuje přes PDF – stáhnete si PDF soubor a vytisknete. Tento způsob sice funguje spolehlivě všude, ale hlavně u rutinních akcí je zbytečně komplikovaný. Pro zrychlení si můžete nainstalovat tiskový můstek – tisk faktur, štítků balíků, štítků produktů atd. pak lze provést jedním kliknutím. Dokument se okamžitě odešle na nastavenou tiskárnu bez potvrzování.

Díky tiskovému můstku je navíc možné tisknout i z telefonů/tabletů. Tiskový můstek si nastavíte na nějakém počítači/notebooku, ale tisk pak můžete spustit z administrace odkudkoliv – třeba i z mobilního připojení.

Tiskový můstek aktuálně podporuje pouze Microsoft Windows a Mac OSX. Pokud potřebujete můstek provozovat na jiné platformě nebo z nějakého důvodu nelze můstek nainstalovat, můžete využít tisk pomocí Google Cloud Print.

Terminologie

  • tisková stanice – počítač, na kterém je nainstalovaný tiskový můstek. K jedné tiskové stanici je obvykle připojenou více tiskáren
  • tiskárna – patří vždy pod nějakou tiskovou stanici

Tisková stanice

Nejprve je nutné založit tiskovou stanici. V pravém horním menu zvolte Nastavení tiskáren.

Nejprve nainstalujte na počítač tiskový můstek. Pokud používáte tiskárnu z více počítačů, tiskový můstek stačí nainstalovat jen na počítač, ke kterému je připojená a bude automaticky všem počítačům přihlášeným k administraci eshopu.

Tiskový můstek je možné instalovat jako “službu” (“Install SimpliaPrint 4 as a Windows Service”) nebo jako normální aplikaci. Pokud zatrhnete instalaci jako službu, tiskový můstek bude zcela skrytý, bude fungovat pro všechny uživatele počítače a nebo možné ho omylem vypnout. Tento režim bohužel nepodporují tiskárny Zebra.

Jako přihlašovací údaje vyplňte údaje z dialogu (viz výše) – tyto údaje jsou platné jen jednorázově pro nastavení tiskárny. Po úspěšném přihlášení můžete můstek zavřít (zůstane ikonka vedle hodin) a dál už v něm potřeba nic dalšího řešit.

Tím je tisková stanice nastavená a automaticky se registrovala k eshopu. Můstek se bude automaticky spouštět při startu počítače a nevyžaduje na počítači další obsluhu. Tiskový můstek také uvidíte v administrace a doporučujeme přejmenovat ho pro větší přehlednost podle umístění například “sklad vzadu”

Přidání tiskáren

Poslední krok je vybrání tiskáren, které chcete používat. V levé tabulce klikněte “přidat”, vyberte tiskový můstek, následně vyberte tiskárnu a můžete volitelně nastavit i parametry tisku. Tiskárnu můžete přidat i vícekrát s různým nastavením. Například pokud má tiskárna dva podavače papíru, můžete si jeden nastavit pro tisk faktur a druhý pro tisk štítků a administrace pak bude vybírat podavač podle aktuálně tisknutého dokumentu. Podobně můžete nastavit tiskárnu účtenek, aby pro hotovostní účtenky otevřela šuplík s penězi a u plateb kartou jen vytiskla účtenku bez otevření.

Nastavení tiskárny

Pro používání přímého tisku je ještě potřeba nastavit, která tiskárna se má použít v jaké situaci. Díky tomu můžete přímý tisk například omezit jen na tisk faktur nebo rozdělit tisk mezi různé tiskárny.

Nastavení provedete v pravém horním menu přes Změnit tiskárnu.

Netiskne?

  • máte vybranou tiskárnu (pravé horní menu / Změnit tiskárnu)?
  • je tiskový můstek zapnutý?
  • svítí u tiskové stanice (pravé horní menu / Nastavení tiskáren) online?