On page faktory

Co to jsou on page faktory

On page faktory jsou jedním se souborů vlastností, které ovlivňují, jak se váš e-shop umístí ve vyhledávačích. Jedná se o titulek, meta description, nadpis stránky, alternativní popis obrázku, text na stránce a URL.

Titulek

Text titulku by se měl skládat z informace o čem daná stránka je. Měl by obsahovat důležitá klíčová slova a zároveň by měl zákazníka zaujmout natolik, aby na vás kliknul.

Jak psát titulek

Obecně by titulek měl obsahovat cca 70 znaků. Pokud bude delší, vyhledávač vám ho v SERPu nezobrazí celý (SERP - Search engine results page je stránka výsledků zobrazená internetovým vyhledávačem). Místo toho tam doplní tečky. Pozor ale na to, že každý znak má jinou šířku. Snažte se tedy omezit titulek na zhruba 65-70 znaků. U mobilu se titulek pohybuje okolo 55-65 znaků.

Nejen tedy počet znaků, ale také šířka titulku v pixelech je důležitá. V praxi tomu nyní odpovídá 600 pixelů.

Příklad: Prodáváte BIO čokolády a jedna z vašich kategorií má název Kokosové. Titulek by mohl vypadat třeba takto: Bio kokosové čokolády - Název eshopu. Název e-shopu se doplňuje automaticky, záleží na vašem nastavení viz nápověda základní nastavení SEO.

Tyto údaje se každý rok mění, proto tyto informace nemusí platit následující rok. Doporučujeme sledovat novinky a trendy v SEO.

Vyhledávač mi nezobrazuje titulek

Někdy se může stát, že vám vyhledávač váš titulek nezobrazí a zobrazí něco jiného z vaší stránky. Většinou k tomu dojde pokud váš titulek není dostatečně krátký, nebo neobsahuje relevantní odpověď na daný dotaz.

Doplnění titulku v administraci

Titulek v administraci najdete v každé kategorii a podkategorii na záložce Údaje. Vyplněním titulku a správným použitím klíčového slova lze zajistit lepší pozice ve vyhledávání.

Meta description

Popisek, nebo-li meta description byl měl zákazníka motivovat k návštěvě vaší stránky. Obecně se radí, že by délka popisu měla být do 120 znaků. Do této délky byste měli v popisku zahrnout to nejdůležitější. A to zejména kvůli zobrazení na mobilu. Délka meta description by neměla nepřesáhnout hranici 160 znaků. V pixelech 430 – 920 px. Stejně jako Titulek, i Popisek by měl obsahovat klíčová slova.

Na obrázku níže můžete vidět zobrazení e-shopu ve vyhledávání Google se správným vyplněním titulku a popisku. Titulek je složený z 38 znaků a meta description ze 129 znaků. Je tedy možné ho ještě doplnit o další informace.

Závěrem

  • Pište originální titulky a popisy stránek
  • Nepřesahujte maximální počet znaků (a naopak ani minimální počet znaků není dobrý)
  • Snažte se zaujmout zákazníka, pište o vašich výhodách, použijte třeba číslice (např.100 nejlepších druhů kvalitní bio čokolády)
  • Vyzívejte k akci, vkládejte vaše konkurenční výhody
  • Nepřeplácávejte titulek ani popisek klíčovými slovy. Pamatujte, že primárně píšete vždy pro vaše zákazníky.