V nastavení expedice máte možnost aktivovat nahrávání videa z balení. K počítači můžete připojit jakoukoli webovou kameru a při prvním použití v prohlížeči povolit její použití. Video se nahrává bez zvuku, záznam začíná při otevření detailu objednávky v sekci balení a končí po potvrzení přepravního štítku.
Nahrané video je možné přehrát například v detailu objednávky v administraci, nebo je možné zákazníkovi poslat odkaz na video v emailu.
Záznam může být užitečný například při stížnosti zákazníka na nedostatečné zabalení nebo chybějící položku. Oproti klasickým bezpečnostním kamerám je jednodušší dohledat a přehrát záznam balení konkrétní objednávky, nebo video stáhnout a poslat zákazníkovi či přepravci.
Video se průběžně ukládá do systému během balení a po dokončení balení není potřeba čekat na konec nahrávání, ale můžete přejít rovnou na balení další objednávky. Po nahrání projde video ještě finálním zpracováním a může trvat několik minut, než se propíše do detailu objednávky.
Pokud se balení objednávky nedokončí, záznam se i tak uloží a v detailu objednávky se evidují všechny pokusy. Pokud se posílá odkaz na video zákazníkovi, ignorují se neúspěšné pokusy a použije se pouze video svázané s použitým štítkem přepravce (typicky poslední video).
Vždy, když běží záznam, je v prohlížeči zobrazen náhled pohledu kamery.
Fungovat bude prakticky jakákoliv webová kamera, ale kvalitnější kamery budou mít nejen lepší obraz, ale navíc mohou dosáhnout vyšší kvality při stejné velikosti souboru.
Důležité je kvalitní osvětlení (což by mělo být při balení v každém případě) a vhodné umístění kamery. Webové kamery se závitem může být jednodušší pevně nainstalovat. USB kabel by neměl být delší než 5m, ideálně pod 2m.
V nastavení je možné definovat parametry záznamu. Nastavená kvalita je kompromisem mezi velikostí souboru a kvalitou obrazu. Pokud ve skladu není dostatečně rychlý upload nebo pracuje paralelně více balících stanic, je nutné přizpůsobit kvalitu záznamu.