Rozhraní expedice podporuje více různých způsobů práce. Jejich rozhraní je z velké části stejné, ale výrazně se liší postup práce. Výběr vhodného postupu je dán spíše zbožím a typem skladu. Košíčkový postup je efektivnější a lépe odstraňuje případné lidské chyby, ale nemusí být praktický ve všech skladech.
Zjednodušený postup je velmi rychlý na vysvětlení, protože funguje tak jak by si každý balení objednávky představoval. Skladník vybere objednávku, najde si zboží ve skladu, zabalí a jde na další.
Tento postup je vhodný:
Postup balení je shodný jako u druhé části košíkového postupu. Jediný rozdíl je, že skladník vybírá objednávku k balení ze seznamu místo aby balil podle nasbíraného košíku.
Proces je rozdělený na dvě části:
V první fázi skladník vybere objednávky, které půjde sbírat do skladu. Vybere si košíky vhodné velikosti a dostane seznam seřazený podle umístění ve skladu - jedním průchodem skladu tak nasbírá několik objednávek a nemusí běhat tam a zpátky. Nasbírané produkty odloží na určené místo a odklepne v systému nasbírání.
Balič vezme košík s nasbíranými produkty objednávky, pípne jeho kód. Napípá položky jak je vkládá do krabice, zváží balíky, vytiskne+nalepí štítky a jde na další objednávku. Podrobnější postup najdete na stránce balení.
Jestli budou skladníci specializovaní každý na jednu část nebo jestli splní první část a rovnou přejdou na druhou už záleží na nastavení procesů ve skladu.
Sběrač klikne na objednávky, které chce sbírat a po každém kliknutí vyjede papír z tiskárny se seřazeným seznamem položek a čárovým kódem objednávky. Papíry je možné také tisknout hromadně tlačítky pod tabulkou objednávek.
Po nasbírání stačí na stejné stránce načíst čárový kód z papíru čtečkou nebo objednávku odkliknout v seznamu a tím se předá k zabalení.
Tento postup spotřebovává zásadní množství papíru a nereaguje na změny objednávek nebo jejich priorit. Je vhodný jako záložní postup (například při rozbité mobilní Zebře) nebo pro jednoduché zapojení pomocné síly. Pro brigádníky je případně možné použit i anonymní terminál - viz sekce terminál sbírání
Balení je shodné s jako sbírání do košíků (výše). Je možné používat košíky i papíry zároveň a balič pracuje jen s jedním seznam k zabalení.
Tento postup je vhodný hlavně pro jednoproduktové objednávky nebo pokud je potřeba jen přiblížit zboží k balícímu pultu a bylo by nepraktické třídit zboží podle objednávek rovnou při sbírání.
Sběrač si vybere objednávky, které půjde sbírat do skladu a dostane seznam seřazený podle umístění ve skladu - jedním průchodem skladu tak nasbírá několik objednávek a nemusí běhat tam a zpátky. Při sbírání nijak nerozlišuje, pro jakou objednávku je zboží určené. Když má nasbíraný celý seznam, vysype zboží k balícímu pultu a potvrdí v expedici dokončení.
Nepoužívají se košíky ani jiné označení - spoléhá se jen na čárové kódy na produktech.
Balič vezme jakýkoliv produkt z hromady a pípne ho. Systém najde první objenávku, která daný produkt má a pokud měla objednávka více položek, zobrazí jaké další se mají z hromady vzít. Pokud byla jen jedna položka v objednávce, tak rovnou jde na vážení nebo tisk štítků.
E-mail o vyexpedování zásilky se odesíla zákazníkovi až v momentě uzavření podacího archu. V případě, že chcete zákazníka informovat o expedici jeho zásilky dříve, je možné v Nastavení / Komunikace zatrhnout možnost odeslání objednávky už při samotném zabalení objednávky. V e-mailu není odkaz na sledování, ale zákazník dostane informaci o odeslání objednávky dříve.
Lze tím jednoduše předcházet dodatečným požadavkům na změny již zabalené objednávky, ale také odstranit dotazy na stav objednávky.