Stanovení jasných cílů pro jednotlivé prodejny a pokladní jsou klíčovým nástrojem pro zlepšení výkonnosti a efektivní řízení. Pomůžou vám sledovat, jak si prodejny i jednotliví zaměstnanci vedou. A poskytují data, na základě kterých můžete dělat lepší rozhodnutí, rychle reagovat na problémy a odměňovat zaměstnance na základě jejich výkonu. Konkrétní cíle zvyšují motivaci jednotlivých zaměstnanců.
Následující KPI reporty slouží k monitorování a vyhodnocování cílů na různých úrovních. Každý report má specifického uživatele a poskytuje mu informace relevantní pro jeho roli:
Report Cíl prodejen: Tento report je nejvyšší v hierarchii a zobrazuje přehled o plnění cílů všech prodejen na měsíční bázi. Zaměřuje se na celkový přehled a je určen pro vedení firmy, které chce sledovat, jak si jednotlivé prodejny vedou v dosahování svých cílů.
Report Cíl vedoucí prodejny: Tento report zobrazuje podrobnější informace o plnění cíle jedné konkrétní prodejny a výkonu jednotlivých pokladních v dané prodejně. Jeho cílem je poskytnout vedoucímu prodejny nástroj pro kontrolu a řízení prodejny, a to jak z hlediska celkového plnění cíle, tak z hlediska individuálního výkonu pokladních.
Report Cíl pokladní: Tento report je určen pro jednotlivé pokladní. Informuje pokladní o tom, jak si vedou v plnění svého individuálního cíle.
Přehled o plnění měsíčních cílů všech prodejen.
Report sleduje plnění měsíčního cíle konkrétní prodejny. Umožňuje vedoucí sledovat, kolik zbývá do splnění cíle prodejny, kolikrát se podařilo cíl splnit a porovnávat výkon jednotlivých pokladních.
Tento report je určený pro jednotlivé pokladní. Informuje pokladní o tom, jak si vede v plnění svého měsíčního individuálního cíle. Poskytuje přehled o plnění cíle v aktuálním měsíci a v minulých měsících.
Cíl prodejny a cíl pokladní se může skládat ze tří složek:
Sami si můžete určit, které složky a v jaké míře se budou započítávat. Více viz nastavení koeficientu níže.
Výpočet splnění cíle prodejny:
(Obrat z prodeje na prodejně) * (Procento započítané do splnění cíle)
+
(Obrat z objednávek v e-shopu vytvořených pokladními) * (Procento započítané do splnění cíle prodejny)
+
(Obrat z online objednávek s osobním vyzvednutím na prodejně) * (Procento započítané do splnění cíle prodejny)
Jak nastavit koeficient: Koeficienty pro jednotlivé složky cíle se nastavují v sekci Analytika na záložce “Nastavení cílů”. Koeficienty lze nastavit individuálně pro každý měsíc a prodejnu, ale ne pro jednotlivé pokladní.
Příklad 1: Chceme, aby se do plnění cíle prodejny počítal pouze prodej na prodejně (účtenky). Nastavíme:
Výsledný cíl prodejny bude počítán pouze z obratu z účtenek.
Příklad 2: Chceme, aby se do plnění cíle prodejny počítaly všechny prodeje na prodejně (účtenky) a 50% z obratu, který vytvořily objednávky v eshopu založené pokladními. Nastavíme:
Takto se do plnění cíle prodejny zahrne celý obrat z prodeje na prodejně a polovina obratu z objednávek vytvořených pokladními v eshopu.