KPI reporty pro prodejny

Stanovení jasných cílů pro jednotlivé prodejny a pokladní jsou klíčovým nástrojem pro zlepšení výkonnosti a efektivní řízení. Pomůžou vám sledovat, jak si prodejny i jednotliví zaměstnanci vedou. A poskytují data, na základě kterých můžete dělat lepší rozhodnutí, rychle reagovat na problémy a odměňovat zaměstnance na základě jejich výkonu. Konkrétní cíle zvyšují motivaci jednotlivých zaměstnanců.

Následující KPI reporty slouží k monitorování a vyhodnocování cílů na různých úrovních. Každý report má specifického uživatele a poskytuje mu informace relevantní pro jeho roli:

  • Report Cíl prodejen: Tento report je nejvyšší v hierarchii a zobrazuje přehled o plnění cílů všech prodejen na měsíční bázi. Zaměřuje se na celkový přehled a je určen pro vedení firmy, které chce sledovat, jak si jednotlivé prodejny vedou v dosahování svých cílů.

  • Report Cíl vedoucí prodejny: Tento report zobrazuje podrobnější informace o plnění cíle jedné konkrétní prodejny a výkonu jednotlivých pokladních v dané prodejně. Jeho cílem je poskytnout vedoucímu prodejny nástroj pro kontrolu a řízení prodejny, a to jak z hlediska celkového plnění cíle, tak z hlediska individuálního výkonu pokladních.

  • Report Cíl pokladní: Tento report je určen pro jednotlivé pokladní. Informuje pokladní o tom, jak si vedou v plnění svého individuálního cíle.

hierarchy

Report Cíle prodejen

Přehled o plnění měsíčních cílů všech prodejen.

  • Umístění: Propagace > Analytika
  • Nastavení: Cíl pro jednotlivé prodejny se nastavuje v sekci Propagace > Analytika > Nastavení cílů > Typ: prodejna

Report Cíl vedoucí prodejny

Report sleduje plnění měsíčního cíle konkrétní prodejny. Umožňuje vedoucí sledovat, kolik zbývá do splnění cíle prodejny, kolikrát se podařilo cíl splnit a porovnávat výkon jednotlivých pokladních.

  • Umístění: Report je přístupný buď v sekci Analytika, kde není filtrovaný na konkrétní prodejnu, nebo v rozhraní pokladny, kde je automaticky filtrovaný na prodejnu vedoucí, která report otevře.
  • Nastavení: Cíl vedoucí prodejny = cíl prodejny. Cíl pro jednotlivé prodejny se nastavuje v sekci Propagace > Analytika > Nastavení cílů > Typ: prodejna.

Report Cíl pokladní

Tento report je určený pro jednotlivé pokladní. Informuje pokladní o tom, jak si vede v plnění svého měsíčního individuálního cíle. Poskytuje přehled o plnění cíle v aktuálním měsíci a v minulých měsících.

  • Umístění: rozhraní pokladny

Z čeho se skládá cíl

Cíl prodejny a cíl pokladní se může skládat ze tří složek:

  • Obrat z prodeje na prodejně (účtenky)
  • Obrat z objednávek v eshopu, které vytvořili pokladní na prodejně
  • Obrat z eshop objednávek s osobním vyzvedutím na prodejně

Sami si můžete určit, které složky a v jaké míře se budou započítávat. Více viz nastavení koeficientu níže.

Výpočet splnění cíle prodejny:

(Obrat z prodeje na prodejně) * (Procento započítané do splnění cíle)
+
(Obrat z objednávek v e-shopu vytvořených pokladními) * (Procento započítané do splnění cíle prodejny)
+
(Obrat z online objednávek s osobním vyzvednutím na prodejně) * (Procento započítané do splnění cíle prodejny)

Nastavení

  • Pokladní musí mít přiřazenou prodejnu v nastavení správců e-shopu. (report Cíl pokladní, report Cíl vedoucí prodejny)
  • Vedoucí prodejny musí mít přiřazenou prodejnu a zaškrnuto, že je vedoucí, v nastavení správců e-shopu. (report Cíl vedoucí prodejny)
  • Cíl prodejny (report Cíl prodejen, report Cíl vedoucí prodejny)
  • Cíl pokladní (report Cíl pokladní)
  • Koeficient pro jednotlivé složky cíle prodejny (report Cíle prodeje, report Cíl vedoucí prodejny)
  • Koeficient pro jednotlivé složky cíle pokladní (report Cíl pokladní)

Jak nastavit koeficient: Koeficienty pro jednotlivé složky cíle se nastavují v sekci Analytika na záložce “Nastavení cílů”. Koeficienty lze nastavit individuálně pro každý měsíc a prodejnu, ale ne pro jednotlivé pokladní.

  • Příklad 1: Chceme, aby se do plnění cíle prodejny počítal pouze prodej na prodejně (účtenky). Nastavíme:

    • Podíl účtenek na cíli prodejny = 100%
    • Podíl založených objednávek na cíli prodejny = 0
    • Podíl vydaných osobních odběrů na cíli prodejny = 0

Výsledný cíl prodejny bude počítán pouze z obratu z účtenek.

  • Příklad 2: Chceme, aby se do plnění cíle prodejny počítaly všechny prodeje na prodejně (účtenky) a 50% z obratu, který vytvořily objednávky v eshopu založené pokladními. Nastavíme:

    • Podíl účtenek na cíli prodejny = 100%
    • Podíl založených objednávek na cíli prodejny = 50%
    • Podíl vydaných osobních odběrů na cíli prodejny = 0

Takto se do plnění cíle prodejny zahrne celý obrat z prodeje na prodejně a polovina obratu z objednávek vytvořených pokladními v eshopu.

Důležité poznámky

  • Částky v analytice jsou bez DPH.
  • Data se aktualizují 3x denně.
  • Změny nastavení v administraci se v reportech projeví až po aktualizaci dat.