Data o prodejích se počítají z objednávek a z účtenek. Dobropisy jsou od prodejů odečteny v den původního prodeje - pokud se objednávka po týdnu stornuje, tak z analytiky zmizí. Pokud se vrátí jedna položka (a dobropisuje se), tak se původní objednávka zmenší o jednu položku.
Storno faktury (narozdíl od dobropisu) se v analytice neprojeví. Pokud se například vrátí zásilka a stornuje se faktura, tak je potřeba stornovat i objednávku, aby se z analytiky vyloučila.
Hrubá marže se v analytice vypočítává z rozdílu prodejní a skladové hodnoty, jak ji vypočítává účetnictví. Hrubá marže není dostupná bez propojeného účetnictví (obvykle Abra Flexi). V administraci je toto označeno jako “aktuální marže”
V analytice se nepracuje s vyplněnou nákupní cenou, protože ta nezohledňuje dřívější nákupy zboží a účetního hodnota skladových zásob je přesnější ukazatel (v administraci je toto označeno jako “budoucí marže”)
Data analytiky se aktualizují 3x denně (každých 8 hodin). Přesný čas posledního aktualizovaného záznamu je možné zjistit v reportu “Debug” nebo v pravém dolním rohu na úvodní stránce reportů.
Data objednávek se aktualizují denně jen pro objednávky maximálně tři měsíce staré. Starší objednávky se aktualizují jen v rámci celkkového přepočítání analytiky (typicky alespoň jednou do měsíce). Jde o kompromis, aby bylo možné aktuální objednávky aktualizovat častěji a staré objednávky už se obvykle nemění.
Pokud zákazník vrátí jednu položku, ale nenaskladní se, protože je zničená, tak to analytika nijak nezohledňuje. Odečte se z výnosu i nákladu, jako by se nikdy ani neprodala. Pokud by se naopak nechala v nákladech, tak by vznikala obrácená nesrovnalost, kdyby se položka naskladnila pod jinou skladovou kartou za 95% ceny a analytika by to neměla jak spojit.
Díky počítání z objednávek jsou prodeje přiřazeny skutečně ke dni prodeje a lze je vyhodnocovat bez prodlevy. Nevýhodou je, že všechny objednávky nemusí být zákazníky převzaté a data posledních cca tří týdnů se tak můžou měnit. Analytika proto nabízí rozlišení dat prodejů podle rizika změny.
Všechny částky v analytice jsou bez DPH
Slevy (například slevový kód na 100 Kč nebo sleva kompletu) jsou rozpočítany na jednotlivé položky váženým průměrem. Pokud je například v objednávce 10 položek po 100Kč a sleva 100Kč, tak analytika přepočítá položky na 10x90Kč. Díky tomuto přepočtu je možné vyhodnocovat například prodeje jednotlivých značek včetně zohlednění uplatněného slevového kódu.
Komplety jsou v analytice evidované dvěma způsoby: jako celý komplet a jako jednotlivé díly. Pokud se vyhodnocuje například návštěvnost, tak se pracuje s kompletem jako celkem (návštěva byla na stránku kompletu) a pokud se pracuje s reporty skladu apod, tak se vyhodnocují konkrétní položky kompletu.
Pokud se dobropisuje část kompletu, tak z položek kompletu zmizí a hodnota (i náklad) celého kompletu se poníží u dobropisovanou částku.
Z analytiky je vyloučen prodej dárkových poukazů i jejich uplatnění. Pokud by objednávka obsahovala uplatnění, tak by byla poukazem zkreslená marže zboží, přestože poukaz je jen druh platby. Pokud by pak ale zůstal prodej poukazů, tak by se zvyšoval celkový obrat (poukaz by byl započítaný jednou jako prodej a podruhé jako prodej zboží).
Pokud je produkt archivovaný, v analytice je dál zahrnutý, ale do názvu je přidáno (archivováno). Archivace nemá vliv na částky - vše je dál započítáno.
Skutečná marže je známá až po vyskladnění - u účtenek je to okamžitě, u objednávek až po fakturaci a expedici. Aby bylo možné vyhodnocovat objednávky před fakturací alespoň přibližně, používá se aktuální skladová cena pro výpočet přibližné marže.
U registrovaných zákazníků se počítají všechny objednávky pod registrací a zahrnou se i objednávky vytvořené bez registrace, ale pod stejným emailem. U neregistrovaných zákazníků se počítají všechny objednávky pod stejným emailem.
Pokud obchod používá obchodní zástupce, analytika načítá obchodního zástupce podle nastavení v detailu uživatele a nepoužívá se z nastavení objednávky. Pokud se uživateli změní obchodní zástupce, tak se starší objednávky přeřadí pod nově nastaveného obchodního zástupce (viz Frekvence aktualizace výše). Cílem je umožnit vidět aktuálnímu obchodnímu zástupce celkovou historii zákazníka, ale znemožňuje to vyhodnotit výkon obchodního zástupce, protože se mění historická data.
Uživatelé/objednávky bez obchodního zástupce jsou uvedeni pod obchodním zástupcem, který je označený jako (Blank) .
Konverzní poměr také zohledňuje jen návštěvy detailu produktu a můžou tak vzniknout situace, kdy byl produkt nakoupený například skrz seznam příslušenství a jeho detail produkt tak měl prodej, ale ne návštěvu.
Návštěvnost je závislá na měřícím kódu a nikdy nebude zaznamenána každá návštěva, protože návštěvník může mít například zablokované měřící kódy.