Favicony nemají přímý dopad na SEO, ale existují nepřímé výhody, proč je dobré mít faviconu. Například pomáhají ušetřit čas uživateli, identifikovat a procházet webové stránky rychleji. Pomocí favicony si uživatel spojí např. výsledek vyhledávání s vaším webem.
Favicon je ikona vašeho webu, která je nejčastěji umístěná v adresním řádku, na panelu se stránkou, nebo jako aplikace na displeji mobilního zařízení. Ikona má často podobu loga, resp. jeho části. Faviconu uvidíte také ve výsledcích vyhledávání.
Zobrazení e-shopu bez favicon vypadá následovně. Na obrázku jsou tři různé e-shopy, které mají (defaultně) nastavenou stejnou faviconu.
Velikost favikony by měla odpovídat násobkům čtverce o straně 48 px, například 48 × 48 px, 96 × 96 px, 144 × 144 px atd. Pokud nám zašlete soubory SVG není vyžadování žádná konkrétní velikost. Jsou podporovány všechny platné formáty favikon. Google obrázek pro účel použití ve výsledcích vyhledávání upraví na velikost 16 × 16 px. Zajistěte proto, aby dobře vypadal v tomto rozlišení.
Poznámka: Neposkytujte favikonu o rozměrech 16 × 16 px.
Takto připravenou faviconu nám prosím pošlete přes ticketovací systém, my jí následně nahrajeme na web.