ABRA Flexi

Oproti jiným účetním systémům (Money, Pohoda, …) umožňuje ABRA Flexi mnohem komplexnější napojení. Neprobíhá zde žádná synchronizace, ani se neinstaluje můstek – akce provedené v eshopu (vystavení faktury, naskladnění zboží, …) se přenáší do účetnictví okamžitě. V účetnictví tak jsou vždy zcela aktuální data a naopak eshop má přístup k datům, jako je aktuální skladová hodnota zásob a podobně.

Licencování

ABRA Flexi umožňuje měsíční pronájem. Při pronájmu máte v ceně i všechny aktualizace (změny DPH a podobně).

Při propojení s eshopem obvykle stačí mít jen jednu licenci – expedice, pokladny, sklad atd. mohou pracovat s účetnictvím skrz naši administraci a přímo s účetnictvím tak obvykle pracuje jen účetní.

Pro propojení s eshopem stačí nejnižší licence “Basic“ a 1x “REST API” uživatel. Není potřeba modul “rozšířená podpora e-shopů”.

Propojení s eshopem

ABRA Flexi umožňuje různé varianty propojení podle potřeb konkrétního eshopu. Přesto je ale dobré před nasazením přehodnotit pracovní procesy – při automatickém propojení je možné spoustu činností výrazně zjednodušit nebo úplně zrušit.

Nejčastější propojení vypadá takto:

  • v eshopu se vytváří/upravují produkty a do ABRA Flexi se přenáší jen informace nutné pro účetnictví (název, kód).
  • v eshopu probíhá expedice zboží (vystavení faktur, vyskladnění, …) a do ABRA Flexi se jen přenáší doklady
  • v eshopu probíhá naskladnění a celková práce se skladem – do ABRA Flexi se přenáší skladové doklady
  • ve ABRA Flexi se zaúčtovávají faktury dodavatelů – podklady vznikly při naskladnění v eshopu
  • na prodejně se používá pokladna v administraci – do ABRA Flexi se přenáší účetní/skladové doklady
  • analytika se provádí na základě dat z eshopu (ten získá část dat z ABRA Flexi)
  • rezervace zboží, objednávání u dodavatelů apod. se řeší v eshopu

Při správném nasazení nikdo kromě účetní ani nemusí vědět, že ABRA Flexi existuje – veškerá práce probíhá pouze v administraci a propojení probíhá automaticky na pozadí.

Hosting účetnictví

ABRA Flexi je možné používat dvěmi způsoby:

1) Hosting od ABRA Flexi v privátním cloudu Simplia

S licencí účetnictví získáváte automaticky hosting na serverech ABRA Flexi. Není potřeba řešit žádné servery, zálohy, aktualizace, …. Vše je zajištěno společností ABRA.

ABRA Flexi je možné hostovat v privátním cloudu Simplia, který je připravený a udržovaný společností ABRA. Princip je stejný jako ve standardním veřejném cloudu, ale provoz je rychlejší.

Při objednávání ABRA Flexi uveďte do poznámky, že máte ERP a e-shop od Simplia, takže budete hostováni v privátním cloudu

2) Hosting od ABRA Flexi ve veřejném cloudu (nedoporučujeme)

Princip je stejný jako v předchozím bodě, ale je zde riziko menší rychlosti kvůli sdílení prostředků s větším počtem zákazníků.

Vytvoření REST API uživatele

Pro úspěšné napojení potřebuje naše podpora nastavit REST API uživatele. Vytvořit jej lze v desktopové aplikaci nebo webovém rozhraní (doporučejeme).

Webové rozhraní

  1. Otevřete agendu Osoby a uživatelé
  2. Přidejte nového uživatele
    • Přihlašovací jméno = simplia
    • E-mail = váš vlastní e-mail (my jej nepotřebujeme vyplnit, ale ABRA jej uvádí povinně)
    • Role uživatele = UZIVATEL
    • Typ uživatele = REST API
  3. Heslo nastavte komplikované alespoň 20 znaků dlouhé včetně speciálních znaků, číslic a velkých písmen.
  4. Jiné údaje není nutné u uživatele vyplňovat.

flexi_restapi.png

Desktopová aplikace

ABRA Flexi má vypracovanou nápovědu na této adrese https://www.flexibee.eu/jak-pracovat-s-uzivateli-v-softwaru-abra-flexibee/

Nastavení propojení

V administraci Simplia, přejděte na Údržba -> Nastavení -> Flexibee a vyplňte údaje nově založeného REST API uživatele “simplia”.

Nastavení bude vyžadovat také doménu a port, které získáte od ABRA Flexi. Jakmile vyplníte všechny údaje, aktualizací firem získáte seznam společnosti ve vašem ABRA Flexi účtu. Vyberte správnou firmu.

Další nastavení propojení je již závislé na konkrétních požadavcích a procesech. V případě zájmu o propojení nás kontaktujte.