Inventura

Inventurní proces zkontroluje množství jednotlivých položek dle systému s reálným stavem a následně vytvoří výdejku pro inventurní ztráty a příjemku pro inventurní nález. Inventura se vždy zakládá a řeší pro jednotlivé sklady.

Rozhraní inventury funguje i v mobilních terminálech a na procesu ani jeho ovládání se nic nemění.

Nezakládejte inventury pro jednotlivé pracovníky, ale pro jednotlivé sklady. Rozhraní počítá s tím, že v jedné inventuře pracuje několik lidí zároveň. Systém eviduje to, kdo který kus spočítal atd.

Osnova postupu

1) Vytvoření nové inventury pro sklad

Je možné dělat i dílčí inventuru pro dodavatele/výrobce pomocí filtrů při založení inventury

2) Napípání všech položek v skladu

Po založení inventury si otevřete inventuru a pokračujte v načtení všech položek, které se nachází v skladu, ve kterém zrovna inventuru provádíte.

Nastavte si jaké pole chcete při pípání čtečkou prohledávat. Jestli pouze interní kódy, eany, nebo i kódy dodavatele atd. Obecně platí, že čím podrobnější filtr a méně prohledávaných polí, tím rychleji bude systém vyhledávat a položky načítat.

3) Předání ke kontrole

Poté co do inventury načtete veškeré zboží, které se v skladu nachází předáte inventuru ke kontrole. Do rozhraní se dostanete pod modrou tužtičkou vpravo na výpisu rozpracovaných inventur.

Zde si na záložce historie můžete zobrazit historii načítání položek a na záložce rozdíl můžete zobrazit reálný stav v porovnání s očekávaným počtem kusů.

V tomto stavu je možné zkontrolovat, jestli se nejsou nápadné rozdíly (například se zapomnělo na spočítání sekce skladu) a je možné ještě inventuru bez problémů upravovat.

Dokud se inventura finálně nedokončí, tak není možné prodávat/expedovat ze skladu, protože by tím vznikl neočekávaný rozdíl skladu.

4) Založit příjemku/výdejku

Po zkontrolování, že zjištěné rozdíly odpovídají realitě dokončíte inventuru založením příjemky a výdejky. Od tohoto momentu už je možné se skladem normálně pracovat, protože zjištěné inventurní rozdíly jsou zaznamenané v příjemce a výdejce.

Tyto skladové doklady jsou založeny jako rozpracované a je možné v nich ještě provést úpravy před dokončením. Po dokončení se rozdíly promítnou do stavu skladu a evidovaný stav skladu tak bude odpovídat tomu, jak byl spočítaný během inventury.

5) Uzavření inventury

Po dokončení všech kroků inventuru uzavřete. Pouze se změní její stav v seznamu inventur pro přehlednou evidenci, ale skladové rozdíly byly vyřešeny už v předchozím kroku.