Záložka konfigurátory je nejpodstatnější, nejtěžší a nejvíce individuální pro vaše nastavení. Zde nastavíte výchozí zobrazení přednačtené vrstvy (příp. vrstev) při otevření dialogového okna zákazníkem na vašem eshopu u daného produktu, u kterého bude přiřazený tento konfigurátor (viz sekce [Provázání na produkt](…/produkty/konfigurator produktu/provazani na produkt))
Konfigurátor se chová jako jakýkoliv jiný vrstvový grafický program, s vyjímkou toho, že zde můžete přednastavit a zamknout vrstvy, které se tím pádem budou chovat jako podkladový obrázek (a případný overlay) pro lepší představu zákazníka při jeho objednávání si produktu na míru.
V této sekci nápovědy je popsané základní nastavení potřebné pro funkční grafický editor. Konfigurátor nabízí nespočet dalších možností, které pro vás mohou, ale nemusí být vhodné. Nebojte se experimentovat a nebudete-li si vědět rady nám případně napsat ticket.
Každý konfigurátor následně může mít více pohledů - vhodné například pro potisk triček nabízíte-li potisk zepředu i zezadu. V každém případě bude ale u nově vytvořeného konfigurátoru potřeba přidat alespoň 1 pohled.
Obrázek, který po vás dialogové okno bude vyžadovat, je pouze pro orientační účely v administraci a podkladový obrázek a jeho nastavení se vkládá až v následujících krocích.
Před otevřením “pohledu” je nutné ještě definovat šířku a výšku canvasu (plátna). Samotný konfigurátor doporučuje držet hodnoty <4000.
Z naší zkušenosti pro snažší ovládání doporučujeme držet hodnoty <1000. Při frontendovém zobrazení se plátno roztáhne po celém dialogovém okně, ale vysoké hodnoty vám značně sníží ovladatelnost v backendovém prostředí. Důležitý je poměr těchto dvou hodnot, a zdali se jedná o čtvercový nebo o obdélníkový tvar.
Následně můžeme otevřít některý z vytvořených pohledů a začít ho nastavovat:
Občas se může stát, že se vám pohled nebude chtít otevřít. V ten moment doporučujeme chvilku počkat a refreshnout stránku https://vase-domena.cz/admin/product-designer/products
Doporučujeme průběžně změny ukládat zeleným tlačítkem “uložit změny”. Neukládají se průběžně a mohli byste přijít o pracné úpravy.
Umožňují bližší nastavení konkrétního pohledu v případě, že by bylo žádoucí, aby se přední a zadní pohledy lišily - může být relevantní například pro dresy, kde zepředu necháte zákazníka dělat všechny možné úpravy, ale zezadu předdefinujete text box a číslo, a zakážete přidávání vlastních elementů.
Layers, neboli vrsty, vám umožňují přidat jednotlivé elementy a definovat jejich chování. Zpravidla se bude jednat o image (obrázek), který použijete jako podkladový obrázek.
Po nahrání obrázku (nebo po kliknutí na jiný element) vyskočí schovatelné okno s možnostmi nastavení daného elementu.
Vypíchnuté možnosti:
Z nátury věci je žádoucí možnost definovat prostor, v rámci kterého si zákazník může produkt upravovat. To je možné provést dvěma způsoby.
Nemáte-li (příp. nepotřebujete-li) definovat nepravidelný tvar a stačí vám pravoúhlý čtyřúhelník, můžete v “možnosti pohledu” zapnout a nadefinovat šířku a výšku tiskového boxu. Opět je zde důležitý spíše poměr stran, než absolutní hodnoty. S tiskovým boxem následně můžete hýbat a škálovat ho již na plátně.
Druhá (pokročilejší) možnost je nahrát SVG soubor s jedinou cestou, který následně definuje plochu úprav.
V tomto případě je poté nutné nadefinovat jeho výšku nebo šířku (druhá z hodnot se upraví automaticky) a zarovnat tím masku na podkladový obrázek.