Komisní prodej funguje pouze při propojení s účetnictvím Abra Flexi
Evidence komisního prodeje nebude fungovat bez správného nastavení účtování v Abra Flexi.
Na straně eshopu nejsou skladové zásoby nijak rozlišovány a jsou počítány dohromady standardní i komisní kusy. Při běžné práci v eshopu tak nikdy neřešíte, kolik kusů máte v jakém stavu. Zboží je rozděleno až ve Flexibee. Z toho důvodu je potřeba v Nastavení pro každý regál vybrat, který sklad Flexibee se použije pro standardní zboží a který pro komisní.
Příjem komisního zboží od dodavatele na komisní sklad. Nejedná se o majetek firmy. Zboží je ve vlastnictví dodavatele a firma ho má pouze na prodej.
Doporučené nastavení:
Výdej komisního zboží z komisního skladu. Jedná se o výdej zboží, které firma nemá ve vlastnictví. Výdej se použije nejen při vracení komisního zboží dodavateli, ale také při samotném prodeji. Při samotné prodeji vzniká skladový pohyb s předpisem zaúčtování Příjem z komise.
Doporučené nastavení:
Příjem zboží z komisního skladu na standardní sklad. Zboží je “převedeno” z komisního skladu do vlastnictví firmy. Zboží není převedeno pomocí převodky, ale pomocí kombinace skladového pohybu “Výdej komise” a “Příjem z komise”.
Doporučené nastavení:
V nastavení Údržba -> Flexibee -> záložka sklad je potřeba vyplnit všechny základní předpisy Příjem z komisních zásob, Naskladnění komise, Vyskladnění komise do části Účtování komise (základní)
Každý sklad e-shopu musí mít svůj komisní ekvivalent v Abra Flexi. V Seznamu skladů v Abra Flexi je potřeba vytvořit nový sklad a nastavit mu účet skladu na 750 001 (Sklad zboží - komise). Ideálně mu nastavit individuální číselnou řadu, která bude odlišovat komisní příjemky a výdejky od standardních.
Nastavení komisních skladů je potřeba vyplnit v Údržba -> Flexibee -> záložka sklad v části Komisní sklady
Při zakládání příjemky stačí vybrat, že jde o komisní zboží. Proces naskladnění pak probíhá zcela stejně jako u standardního zboží. Po uzavření příjemky se ale zboží ve Flexibee naskladní na komisní sklad.
Při vyskladnění zboží při prodeji se nejprve zkontroluje stav standardního skladu a komisního. Může dojít k těmto situacím:
Z pohledu uživatele administrace tyto úkony nejsou vidět. Případně přeskladnění z komisního skladu probíhají na pozadí a tyto doklady ani nejsou v administraci vidět. Uživatel administrace tak při expedici objednávky nijak nepozná rozdíl mezi komisním prodejem a normálním.
Všechny prodané kusy komisního zboží jsou evidovány v Abra Flexi. Výsledný seznamu prodaného zboží je možné získat pomocí filtrování skladových pohybů pouze s předpisem zaúčtování Příjem z komise.