Komisní prodej

Komisní prodej aktuálně funguje pouze při propojení s účetnictvím Flexibee.

Nastavení

Na straně eshopu nejsou skladové zásoby nijak rozlišovány a jsou počítány dohromady standardní i komisní kusy. Při běžné práci v eshopu tak nikdy neřešíte, kolik kusů máte v jakém stavu. Zboží je rozděleno až ve Flexibee. Z toho důvodu je potřeba v Nastavení pro každý regál vybrat, který sklad Flexibee se použije pro standardní zboží a který pro komisní.

Naskladnění komisního zboží

Při zakládání příjemky stačí vybrat, že jde o komisní zboží. Proces naskladnění pak probíhá zcela stejně jako u standardního zboží. Po uzavření příjemky se ale zboží ve Flexibee naskladní na komisní sklad.

Prodej komisního zboží

Při vyskladnění zboží při prodeji se nejprve zkontroluje stav standardního skladu a komisního. Může dojít k těmto situacím:

  • všechno zboží je na standardním skladu
    • vytvoří se výdejka stejně jako u běžného vyskladnění
  • část zboží není na standardním, ale je na komisním
    • vytvoří se výdejka z komisního skladu a příjemka do standardního
      • výdejky/příjemky se případně vytváří pro každého dodavatele samostatně
      • ceny v převodu mezi komisním a standardním skladem vychází ze skladové hodnoty na komisním skladu
    • tím je zboží na standardním skladu v dostatečném množství a provede se standardní výdejka

Z pohledu uživatele administrace tyto úkony nejsou vidět. Případně přeskladnění z komisního skladu probíhají na pozadí a tyto doklady ani nejsou v administraci vidět. Uživatel administrace tak při expedici objednávky nijak nepozná rozdíl mezi komisním prodejem a normálním.