Nikdy URL nemažte, nebo neměňte bez přesměrování. Bez přesměrování vznikají chybové stránky 404, které vás můžou poškodit ve výsledcích vyhledávní.
Pozor na to, že hromadné přesměrování více URL může vést k velkému poklesu pozic ve vyhledávání. Obecně každým přesměrováním ztrácíte malé množství autority stránky, a proto když nemusíte, tak URL ponechejte. Tento pokles pozic by měl být však pouze dočasný. Pozor i na to, že byste měli vždy přesměrovávat na relevantní stránku, tj. s podobným obsahem té staré stránky.
Pokud z nějakého důvodu potřebujete změnit URL adresu kategorie, článku, nebo produktu, je vhodné starou URL přesměrovat na novou.
U produktů a kategorií, stránek máme nastavené automatické přesměrování, tzn. že zde přesměrování nemusíte řešit a stará URL se automaticky převede na novou URL, jakmile ji přepíšete.
Pokud ale např. produkt, kategorii smažete je potřeba starou URL přesměrovat, aby nedošlo k chybové stránce 404. V administraci v sekci Údržba>Nastavení>Obecné>SEO záložka Přesměrování je možnost přesměrovat URL adresu na nově vytvořenou. Do přesměrování vždy vkládejte URL začínající lomítkem.
Ne vždy je cílem měnit URL. Může nastat situace, kdy chcete změnit pouze název produktu, nebo kategorie, ale jejich URL může zůstat stejná. V takovém případě využijete funkci zamčení URL, a poté můžete název měnit libovolně bez vlivu na URL.
U změny názvu produktů, kategorií apod. dochází automaticky ke změně URL. Pokud ale URL nechcete měnit, můžete přes ikonku zámeček, URL zamknout. Lze tak udělat jednotlivě, nebo hromadně.
Jednotlivě zamknete URL vždy u konkrétního produktu, kategorie viz obrázek. Stačí kliknout na modrou tužtičku a dát ručně nastavit.
Hromadné uzamčení URL najdete v sekci Produkty > URL. Zde si vyfiltrujete jaké URL chcete změnit (např. pouze Typ kategorie - aktuální ). Dole na stránce přes Hromadné akce můžete hromadně URL uzamknout. Stejně tak je můžete zde i hromadně odemknout.
Že je URL uzamčená, poznáte díky zelené ikonky uzamčeného zámečku. Kdykoliv URL můžete opět změnit pomocí modré tužtičky. Pozor na to, že jakmile je URL uzamčená, nepůjde vám už změnit pouhou úpravou názvu produktu, kategorie, ale vždy budete muset tuto úpravu udělat ručně přes modrou tužtičku.