E-shop můžete propojit s analytickým nástrojem Google Analytics. Je potřeba mít zřízený Google účet, který si můžete registrovat zde. Měřící kód naleznete v Google Analytics v záložce Správci>Údaje o měření. Po zadání “čísla měření” do administrace (v sekci Údržba>Nastavení>Měřící kódy záložka Marketing přes tlačítko Přidat) se začnou započítávat přístupy a další údaje. Kód je ve tvaru UA-123456-1 a získáte ho při přidání profilu. Do administrace zadávejte pouze “číslo pro měření” (naznačeno na obrázku), nikoliv celý skript.
Zde vložte v administraci e-shopu měřící kód.
Při vyhodnocování dat v Google Analytics je potřeba brát navědomí, že data zde nebudou nikdy 100% shodná s interní analytikou uvnitř e-shopu. Např. se zde nezapočítáva prodej zadaný skrz administraci, nebo pokud má uživatel zablokované měření v prohlížeči. Google Analytics také neřeší stornování objednávky a objednávky jsou zde pořád započítány.
V Google Analytics můžete sledovat objednávky a jejich výši. Pro zapnuté těchto přehledů nastavte “výběr dat” podle následujícího obrázku:
Pro sledování vyhledávání v eshopu je potřeba tuto funkci aktivovat v Google Analytics v sekci Nastavení výběru dat
Url pro nastavení měření cílů
Pro správné započítávání je konverzí při platbě kartou je nutné nastavit Google Analytics podle tohoto návodu.
Přes Google Analytics je možné sledovat přihlášení návštěvníků k odběru novinek. Ve statistikách se objevují jako následující URL adresy:
Na URL adresy je možné nastavit i Cíle v Analytics a sledovat i Cestu k cíli. Stačí v sekci Cíle vytvořit nový a vyplnit výše uvedené URL.