Online podání

Podání online je zbytečně komplikované – použijte raději expedici přes Datovou větu.

Nastavení exportu

Při expedici balíků České pošty je možné použít export zásilek do online podání. Při expedici stačí přidávat zásilky do podacího archu, po poslední zásilce ho uzavřít a použít odkaz na konci stránky (Stáhnout seznam balíku pro online podání jako CSV). Před první použitím je ale nutné nastavit v rozhraní České pošty import zásilek podle tohoto obrázku:

Online podání České pošty

Všechny sloupce exportu

  1. Jméno a příjmení/Firma
  2. Ulice
  3. Město
  4. PSČ
  5. Stát
  6. Telefon
  7. Email
  8. Udaná cena
  9. Dobírka
  10. VS (kód objednávky)
  11. Váha
  12. Kód faktury
  13. Služba
  14. Typ balíku
  15. Firma

Zpětný import čísel zásilek

Nastavení administrace e-shopu

Před prvním použitím nastavte v administraci Vašeho e-shopu potřebné služby. Nastavení naleznete: Nastavení > Dodání a platby > záložka Přepravci

V sekci Česká pošta nastavte kódy služeb, které chcete pro jednotlivé typy zásilek používat (kompletní seznam jednotlivých kódů naleznete v manuálu České pošty v kapitole 20.1 Standardní kódování služeb pro import zásilek (oddělovač „+“) na straně 194 (možné stáhnout v online podání > sekce Nápověda > Dokumentace). Jednotlivé služby se oddělují znaménkem +.

Příklad:

  1. Kód služby v CSV exportu (nedobírky): +7+45
  2. Kód služby v CSV exportu (nedobírky): +7+41+45
  3. Používat podací arch: vyberte libovolný, tisknete přímo z online aplikace České pošty
  4. Číslo podavatele: pro podání online není třeba vyplňovat, jinak se jedná o číselnou hodnotu technologického čísla (pouze čísla)
  5. Typ podavatele: pro podání online není třeba vyplňovat, jinak se jedná o jeden znak, který je součástí technologického čísla (prefix)

Vysvětlení uvedených kódů: 7 = Udaná cena; 41 = Bezdokladová dobírka; 45 = avízo SMS a e-mail pro zákazníka; více kódů pro další služby naleznete ve výše zmíněné dokumentaci České pošty

Pro zpětný import přidělených čísel zásilek z Online podání České pošty postupujte následovně:

V aplikace Online podání

  1. Na horním horizontálním menu vyberte Zásilky
  2. Export dat
  3. Nyní se ukáže Export zásilek, ve kterém nastavíte parametry exportu. Pokud provádíte exporty denně, pak můžete všechny hodnoty nechat ve výchozím stavu (hodnotách).
    1. Ve spodní části je výběrové pole, ve kterém je defaultní hodnota Sešit Microsoft Excel (.xls), který kliknutím změňte na **CSV (oddělený středníkem) (.csv)** a klikněte na tlačítko **Export**
  4. Soubor uložte do počítače.

V administraci Vašeho eshopu

  1. V administraci eshopu v sekci Podací archy vyberte na horizontálním menu Import
  2. U položky Česká pošta klikněte na Procházet a vyberte předem uložený soubor, který jste uložili z aplikace České pošty
  3. Klikněte na Importovat a vyčkejte hlášky o úspěšném importu dat v horní části stránky.

POZOR! Česká pošta neumožňuje okamžitý export čísel zásilek. Ze zkušenosti jsou kódy připraveny až mezi 17. – 18. hodinou!